Wednesday, January 12, 2011

Kalau ku tahu

Komposisi diri agak terurus sejak berdua. Makan pakai terjaga. Tidak seperti dahulu semua belasah saja. Cukup sekadar asal boleh. Tapi sejak berdua semua kena ambil tahu,jaga hati, ambil berat dan kena majukan diri ke satu aras yang lebih tinggi.

Cuma satu yang tidak elok,sakit kepala asyik menyerang kebelakangan ini. Pergi ke dokt or pertama katanya migrain. Pergi kedoktor kedua katanya perlu berkacamata. Bagi aku pendapat doktor kedua itu agak lah kurang bernas walaupun dia punya fakta sekalipun. Aku cuma berkaca mata hitam di waktu panas sahaja. Sekarang kalau matahari terik atas kepala memang aku disiplinkan diri agar berkacamata hitam. Bukan untuk menunjuk bagai tapi melindungi mata dan kepala aku ni. Kalau tidak mahu sampai ke malam terpaksa melayan denyut-denyut manja di kepala.

Puas juga Si Hati usul ke doktor pakar sambil membebel itu ini. Bagi aku yang dah terbiasa dengan denyut-denyut manja ini lepasa pekena parasitamol dan tidur lah ubat yang mujarab. Tapi lepas Amar, seorang MA di PPUKM menerangkan keburukan mengambil parasitamol yang sebenarnya membuatkan aku mati secara senyap lantas aku tidak lagi mengambilnya. Cuma sesekali sahaja,itupun jika sakit yang teramat sangat.

Memang doktor yang beri aku mc ada beri obat-obat yang pelbagai tapi secara jujurnya aku tidak kisah sama obat itu. Yang penting aku dapat mc yang ditandatanganinya.

2 comments:

susudalambotol said...

Engko dah kahwin? Dah ada baby?

bekam said...

sudah kawen dan menunggu si sulung april ini.