Tuesday, February 24, 2009

Tengah Hari Ku Yang Pelik Tapi Tak Jelik

Tadi tengah hari aku makan di futkot salah satu menara yang agak gah di malaysia..Bukan aku tak pernah makan di situ tapi tak tau kenapa aku hampir pitam dengan kejadian tadi.Aku rasa macam orang asing kat sana.Terdapat beberapa kejadian yang bagi aku agak pelik bila aku nak turun.Ni dia:
1.Menara ni ada dua site.Ada dua lift yang pergi another wing.Aku sesat cari lif yang sampai terus UG.
2.Dah jumpa lif yang betul,aku tunggu.Tengok ada lampu lif yang menyala tapi isyarat lif naik dan ramai orang...Tiba2 lif yang sama berlampu lagi dengan isyarat naik sekali lagi tapi orang dah kurang.Sela masa kedua-dua lif tadi dlm 1 minit.Aku pandang kwn aku,kwn aku pandang aku.
3.Bila dah belampu lif isyarat turun, aku masuk.Tapi lif tu tak pergi UG.Lif tu pergi G.Aku memang dah konfiden tadi aku turun lif yang betul.Yang ni aku betul2 konfiden gila...

Sampai sekarang aku tak berjaya merungkai permasalahan ini.Aku bertekad esok aku nak pergi makan kat sana lagi.Aku perlukan kepastian dan ketetapan.Naluri aku tetap percaya pada "kekonfidenan" aku tadi.....

ajal aku dah nak sampi kot...

2 comments:

susudalambotol said...

silap tgk kot?

Anonymous said...

sebab lif tu 2 tingkat. upper deck and lower deck. lama2 kau faham la konsep lif tu.
klau kau naik upper deck kau berenti kat G. naik lower deck kau berenti kat UG. upper deck gak utk even floors, lower deck utk odd floors.
heheheheee