Wednesday, March 4, 2009

What is the DWDM??

Minggu lepas aku berkursus.Kursus yang aku aply suka-suka tapi tu jugak yang aku dapat.Aku habiskan masa tiga hari mengadap trainer yang sungguh ceria tapi amat serius semasa mengajar.Ya aku suka dengan itu keadaan.

Kalau korang nak tau apa itu DWDM boleh la tanya aku walaupun aku bukan pakar dalam itu perkara.Kalau nak tau gak,klik kat sini.Sebenarnya DWDM ni takdelah relate sangat dengan kerja aku tapi sebab dah ada dalam list pilhan yang bos aku bagi,aku layan je lah.Apa yang nak aku cakap sebenarnya ialah baru aku terperasan dalam engineering ni banyak patah perkataan yang sedap didengar.Tu pon kalau korang pernah dengar lah.Sebenarnya aku dah penah belajar benda2 ni tapi time belajar hanya untuk lulus je kan.Malas nak amik port sangat benda remeh temeh tu

Dalam kelas hari tu banyak perkataan yang aku rasa best kalau dibuat nama band-band baru @ "indie band ".Kat sini aku bagi antara contoh yang sedap2 la.Kalau tak best tu korang punya pasal la.Ni suka hati aku yang punya.

1.The Attenuator
2.The Wavelenght/Second Wavelenghts
3.The Dispersion
4.Characteristics
5.The Optical Amplifier
6.The Intervention
7.Pump Connector
8.High Frequency
9.The Paralel
10.Circuit Equipment


p/s:Aku bagi 10 dah ler.Nanti2 aku ingat ada yang best2 aku letak lagi.Kalau korang nak buat band baru tapi takde nama boleh hubungi aku yaaaa

No comments: