Friday, January 30, 2009

AZREE AZIZ (AIE) DALAM KENANGAN..(12 JULY 1985 - 6 NOVEMBER 2008) FULL DISCHOGRAPHY

Aku teringat dan rindu pada sahabat aku,arwah Aie.Aku godek-godek friendster Mr. Bangau aku rembat blog khas utk arwah.

2004: (sem 1)

- Arwah orang yang ke-3 aku kenal time mula2 daftar poly.

- Dia org 1st gelakkan aku psl dpt roomate India.And pastu 2nd yg gelakkan aku adalah si ako.

- kitorg b’3 jdi kamcing smpai gi mn2 pun sama2..

-kitorg lawan takraw dgn team anas dke A tme awl2 dulu.kitorang main dgn xpakai kasut..Guna 100% kaki ayam..Time tu arwah “killer’,aku ‘tekong’ and ako ‘feader’..walaupun kitorg kalah tme tu tpi kitorg btul2 fun..

-Arwah,ako dan gua wat hati kering tme 2nd day orientasi dengan xsentuh pun sarapan mee keras yang poly sediakan..gua memang menyirap tme tu..last2 kitorg beli makanan kt kantin and mkn.Org lain dh masuk dewan tpi kitorg tetap terus mkn walaupun da 3 jibauk senior yg tme tu mmg mcm xpuas ati dengan kitorg and suruh kitorg masuk dewan.Gua ingat lagi jibauk senior tme awal2 orientasi tu terdiri dari kucai,along and depu..Kitorg pakat,klau diorg sound lebih2 kitorg sound balik..

- Arwah gelakkan gua wat kali ke-2 pasal pas rombak bilik gua tetap dapat roomate india..Dia ckp aku dah kena sumpahan.

- Arwah dan ako cabar gua mkn nasi b’bukit dengan lauk udang.Tme tu gua berjaya abiskan walaupun rasa nak terbeluak keluar benda2 yang aku mkn.Tme tu ayien,ijan and pian(bdk2 kelas dke A) pun da skali.

-Arwah,ako n aku balik saing time nak raya haji..And tiket dari pudu habis dan aku call arwah suruh ambik aku kat klang pasal aku nak try cari tiket balik johor dari sana..Time arwah ambik aku,dia,ako and yanz gelakkan aku pasal xdapat tiket balik and esoknya gua berjaya dapatkan tiket balik walaupun bukan ke johor tapi gua dapat tiket turun ke melaka.

-Arwah,fatah and aku kena tipu dengan fix tme kat cafe..Fix blh cakap dia senior and last2 jumpa dalam kelas yang sama.

-Lastly,arwah,ako,fix,fatah and gua jadi kawtim..Gi pertak sama2 and time tu ako kena tinggal.

-Time amali,arwah,pudin and gua selalu buli fadhilah(hamster) pasal dia sorg je pompuan dlm group kitorg..Tme amali wat wiring,hamster sampai nangis..

-Ako,arwah and gua kenakan medan(ramdan) time besday dia.Mula2 kitorg pakat ramai2 last just kitorg b’3 je yang telor and tepung kan medan tme besday dia.

2004: sem 2

-Kitorng b’5 sewa umah kat tanjong sama2..

- Gi mkn sama2 lari roadblock pun sama2..Da skali kitorg b’lasah ikut jln salah kt bus station tanjung and kelam kabut pasal polis wat roadblock kat depan maybank.Arwah and ako sangkut serta kena saman and nasib gua bek time tu psl lepas.

- Arwah dengan gua kena saman kat tanjung pasal u-turn kat tmpat yg xblh u-turn..kuda putih kejar kitorg sampai kat depan tm tanjung.Kitorng pakat xbagi tau bdk umah and terus gi slim river bayar saman.Sama2 pikir mcm mn nak pikir wat rayuan and last2 kena saman RM50.

-Malam sebelumnya,gua and arwah dh kena tahan tme roadblock kt depan snooker tjg..Sama2 rayu kat polis and then lepas..Kesalahan pasal xtampal sticker P and time tu nek motor gua..Arwah yg bawak.

-Arwah,fatah,fix,ako and gua pakat jamming time final sem 2 and matlamat kitorg sama time tu..”Nak Rilis Tension”

- Arwah,ako and gua lawan men karom tgh2 mlm dgn wat p’taruhan sape kalah kena wat air nescafe..Dan gua serta ako seperti yang di jangka antara peserta2 yang selalu kalah.Arwah terer men karom.

-arwah,fatah,ako and gua selalu kua g minum kat mapley kol 2 and 3 pagi..Fix da gak join kadang2..Pastu kitorg ronda2 dgn b’jln kaki..kacau 7 eleven dgn men pintu bunyi2 tu.

-Arwah and gua kejar awek mn ntah dari depan UPSI sampai kat ulu bernam..Awek tu bawak motor laju nak mmpus,maybe cuak tahap max.

- Arwah,ako and gua selalu wat pakatan balik kg pagi2 jumaat..Kol 5 and 6 pagi kitorg redah highway yang gelap and sejuk sama2..

-Lepas abis final kitorg pakat jamming 3 ari b’turut2..tme tu fatah and fix dh balik.2 ari kitorg berjaya jamming kt “bujang lapuk” and hari ke-3 xberjaya pasal jamming tutup..igt nak jamming kt behrang 2020 tpi xjadi and then just lepak umah medan..kitorg b’3 join bdk2 umah medan g petik buah-buahan segar seperti cempedak,pulasan and durian..semuanya segar dari ladang.

-Hari last sebelum balik,ako,arwah dan gua wat pakatan nak skodeng umah sebelah..budak2 pompuan upsi.kitorg pakat nk skodeng dari atas siling tpi t’paksa cancel pasal bau bangkai kuat kat atas siling.

2005 SEM 3:

-Pindah umah kat behrang 2020.Wat pakatan rembat banner kt sngai behrang pasal nk wat lngsir and arwah tukang drive.Time tu guna kete azhar(pak gad).

-Arwah,gua and budak2 umah gelakkan john pasal dia tme men bola dia boleh gaduh dengan arif..Pastu dia segan nak blk umah.

- Arwah,gua and budak2 umh medan wat rancangan utk mkn kt mapley tjg.Kitorng order kaw2 last2 time bayar,cuma roti kosong 1 and teh tarik..Chip and albar hampir2 kantoi tpi nasib bek diorng pandai cover line.Time tu mmg fun gile dgn gelakkan chip.

-Arwah slalu tunda motor gua time abis minyak

-Arwah,pudin and gua rancang men carrom…sape klh sapu bdk kat muka..tme tu mmg happening gile..pain,hafiz and amin adik pn join skali..Time tu yg paling gua xkan lupa..kitorg gelak kaw2..and bedak sape laa yg jadi mngsa time tu.

-Tme final sama2 kelam kabut,tme tu champion league final AC MILAN VS LiVERPOOL..Jap study jap tgk bola..Arwah happy after that because LIVERPOOL menang.

2006 SEM 5:

- Arwah,fatah,gua and fix siapkan Report L.I last2 minute.Report L.I arwah ,fatah and gua siap dh petang.Kitorang pakat antar keesokkan arinya..Sebelum tu,time tgh ari tu kitorang runner ke tjg g potong rambut kat kedai yang sama.Kata sepakat di buat dan kitorang setuju utk botakkan kepala.

- Sama-sama bayar yuran lambat.

-Arwah,fatah,john and gua gi tanjung pasal nak tgk bola then time balik hampir kena belasah dengan kayu cahaya polis pasal xberenti time polis tahan..Time tu masing2 cuak..Sampai umah,arwah,fatah,john and gua bantai gelak.

-Arwah and budak2 umah + budak2 klas yg lain gi mandi sungai bil..Time tu gua rasa mcm berkelah r pulak..

-Semua budak2 umah termasuk arwah wat majlis barbeque kt umah kosong sebelah umah..Happening gile tme tu.

-Arwah,pudin and gua pakat g kl and smpai rawang hujan lebat xigt..Tme tu arwah bnceng pudin nek mtr fix..Nak elak ujan kitorg follow blakang lori..Time nak smpai hentian rehat rawang,aku tgk dari cermin arwah and pudin xde kat blkng..Aku try contact tpi xdpt then selang beberapa minit aku nmpak arwah and pudin tolak motor dlm hujan lebat pasal mnyak abis..Time tu gua rasa bersalah gile pasal xprasan yg minyak motor diorang abis..Kitorng terus kan p’jlnanan dgn basah2 kuyup..Then berhenti jap kt bawah jejantas pasal baju dh lencun and kasut penuh air.

2006 SEM 6:

- Gua racun arwah isap rokok time nak buang air besar dan aku berjaya.Arwah try merokok tpi xtau r dia abiskan ke x time dlm toilet tu.

-Gua racun arwah suruh teman aku gi beli no kt sport toto tjg..Arwah cover line kat lua..Tme tu gua racun beberapa bdk umah utk join venture melabur dana wat beli no..last2 1 apa pun xkena..

2008:

-Arwah kondem gua psl motor gua ilang kat kajang and pastu mmber sekerja dia plak ilang motor kat depan opis dia and kitorng same gi balai wat report.

-Arwah and gua selalu lepak mkn tghari kat al-rafi seksyen 13..Menganjing macha yg ambik order tu..

-Racun arwah lepak lama2 smpai nak kat kol 3,padahal dia kena masuk keje kol 2.30..Share cite pasal celebrate besday pasal besday dia and aku sama bulan..July..

-Arwah racun gua suruh lepak skali psl fix pn da mlm tu..Rafi seksyen 13 tetap jadi pilihan..

-Ramai-ramai gi berbuka kat ampang and time bergambar gua sempat pegang tangan arwah..And xsangka tu last gua dpt jumpa depan2 and lepak sama2 dengan dia.

- Time nak raye,30 Sept..arwah org 1st send sms wish slmt hari raya kat aku..Sampai skang gua simpan lgi msg dia..

Lastly,aku still mcm xcaye yang arwah dh xde.Dan utk yg terakhir kalinya aku dpt tgk muka dia tme lepas di kafankan dan jantung aku tme tu mcm nak gugur and mata aku bergenang gak dengan air mata time ngadap n nak cium dahi dia..Dlm otak aku time tu,otomatik terus t’pkir..aku dh ilang sorg kawan baik time aku study kat poly dulu.Aku xkan lupa semua kenangan2 ni sampai laa aku mati..

Al-FAtihah utk Azree bin Aziz..Semoga tenang di sana dan di cucuri rahmat.

1 comment:

ceri masam said...

wow! banyak memories!

semoga arwah bahagia sentiasa :)

alfatihah