Friday, January 2, 2009

2009=600Z

Malam tahun baru aku dipenuhu dengan rasa bosan yang amat bangat.Setengah jam sebelum countdown dan orang terjerit-jerit heppy new year,aku baru sampai kat kedai untuk menikmati makan malam.Aku rasa ramai yang sambut new year kat kedai tu sebab bila aku order nasi goreng udang,lepas 10 minit mamat pelayan tu habaq kat aku "bang,udang dah habis la".Aku order lak nasi goreng daging merah.Dalam 5minit lepas tu dia datang lagi cakap daging pun dah habis.Aku tanya apa lagi yang ada untuk aku makan malam tahun baru ni?Dia boleh lak cakap macam-macam ada tapi yang aku mintak tu je yang dah habis.Aku cakap masak la apa-apa nasi goreng pun,aku dah tak tau nak makan apa."Nasi goreng kampung boleh bang?"."Hmm".

Dengan panjang lebar aku menceritakan teori tentang betapa ramainya orang menyambut tahun baru 2009 di kedai tu walaupun aku nampak tak daq la ramai sangat masa tu.Mungkin lepas makan diorang pergi main bunga api kot.

Aku memang tak rancang nak terlibat dengan sambutan tahun baru ni.Bagi aku ianya sekadar duduk atau berdiri berhimpit-himpit dengan lautan manusia sambil tunggu detik 12 malam melayan hiburan dari sang penyanyi atau pelawak.Juga "minyaksikan" bunga api dan kemudian blah balik rumah.Malas la aku.

Haha gila samdol statement dari seorang yang demam(sakit kepala) pada malam tahun baru.


Aku tak de azam untuk tahun 2009.Masih kekal dengan azam lama iatu ingin jadi kaya walau aku kerja makan gaji dan hujung bulan makan maggi.Aku cuma harap tahun ni bila sampai hujung bulan aku boleh untuk tidak makan maggi tapi diganti dengan spageti.Mungkin.

Tiada ucapan tahun baru.Sekadar selamat tinggal 08 dan selamat datang 09.

1 comment:

susudalambotol said...

aku pun nak jadi kaya gak :D