Tuesday, January 6, 2009

Entri Melayan Diri

Bekam dicipta dan di hambuskan ke dunia blogosfera pada tanggal 13/10 tahun kosong lapan.Bukan untuk mempunyai pembaca tegar atau pun hit yang bergegar.Sekadar lahir dari dalam diri yang masih terketar-ketar lahir di alam hingar bingar.Menulisaya aku bukan untuk sesiapa tetapi hanya untuk diriku sendiri.Menilai diri sendiri barangkali.

Kandungan syok sendiri,ntahapeapentah,semua aku tibai habis.Tiada isu-isu gempar tercatat.Tiada gambar-gambar hangat.Tiada label-label indah pada entri.Blog ini tidak spesifik tentang sesuatu.Masih lagi dengan "suka hati aku".Mungkin pada mula kemaruk untuk berblog sana sini bila mana membaca setiap titisan nota blogger lain.Gila pada nuffN**g.Gila untulk melihat kalau-kalau ada yang jenguk ini blog.Tapi aku tidak mahu iklan kan blog sebab aku tahu ramai blogger tidak suka ayat "link me please".Kalau aku sendiri pun agak benci dengan ayat sebegitu.Terima kasih pada yang pernah kunjungi ini blog.terima kasih banyak-banyak.

Namun semua itu sedikit demi sedikit mula pudar rasanya untuk berblog.Tidak tahu mana hilang semangat.

Kadang rasa diri ini bagaikan semut yang berada di sekumpulan gajah.Melihat coretan,nurkilan blogger lain yang rancak.Aku terasa kecil amat.Dengan senang meluahkan segala.Berjabat tangan di alam maya.Seperti udah berkenal lama walau di cyber.Tidak takut memperkenalkan identiti.

Tapi bagi diri ini,aku tidak sekali-kali akan menterjemahkan siapa empunya diri.Biarlah aku mengerti di mana letak tempat aku berpijak.Bukan takut tapi,biarlah.Aku senang begini.Tiada cita-cita pun sebagai penulis.Tulisan cacamarba cuma.

Tak ada apa pun yang nak diperkata kan pada entri ini.Sekadar melayan diri.Kosong sembilan sama seperti kosong lapan.Umur aku aja yang tidak sama sepeti di kosong lapan.Udah berganjak ke dua empat.

Aku senang membaca coretan orang.Mungkin itu lebih layak bagi aku.Aku terus akan membaca selagi Malaysia punya khidmat talian internet.

Aku tiada idea untuk dilampirkan tiap hari.Si hati pun tidak tahu kewujudan ini blog.Biar lah.

Aku bukan merajuk.Bukan untuk di pujuk.

p/s:persetan dengan lenggok bahasa entri ini.

1 comment:

susudalambotol said...

biasakan diri dengan blog. lagi best dari segala-galanya.