Monday, December 22, 2008

Memang Haram!!!

Petang semalam aku di Jom Heboh.Mula-mula malas nak pergi tapi Bob sms ajak datang.Dia dah tercongok kat sana sorang-sorang.Dia ni study kat Unimas.Aku dah lama tak jumpa dia.Bukan selalu pun dia ni balik semenanjung.Dengan berat kaki aku langkah kan jugak la.

Aku baru bangun tidur.Pagi-pagi buta aku kemas bilik yang macam tongkang pecah.Mandi,siap aku gerak ke Bukit Jalil.Ya...cari parking bukan senang time-time macam ni.Lepas park aku call Bob.Dia dah balik.Aduh.Kenapa la kau balik awal sangat??.Aku dah la sorang jer masa tu.Panas gila lak masa tu.

Aku try call Shawal.Dia urusetia sukan SUA.Petang semalam kan ada upacara penutup kat Stadium Putra.Dia cakap ada kat dalam lagi.Dah sudah nanti dia datang Jom Heboh.

Aku lak tercongok sorang-sorang tunggu dia.Masa ni la aku jadi pemerhati.Aku agak macam ni la kot MM.Haha.Macam-macam gelagat orang aku tengok.Macam-macam fesyen aku nampak.Majoriti yang aku nampak adalah bangsa melayu.Bangsa lain tak minat ker Jom Heboh ni??Dan dalam bangsa melayu tu pulak golongan remaja adalah majoriti dan berkepit dengan pasangan masing-masing.Eleh aku tak jeles.Macam-macam bunyi gak aku dengar."Mari-mari beli"."Satu bungkus seploh ringgit".Bunyi muzik booth tak payah cita la.Tapi aku
Respect,time azan suma booth jadi sepi.Tapi sepi dari muzik jer,mulut-mulut riuh rendah gak.

Aku tak tahu kenaper masa aku sampai jer kat sana line maxis aku macam haram(ah aku nak swith la).Nak send sms pun susah.Kadang-kadang dapat sms sampai 2 sekali gus.Kamera aku pun tak berfungsi.Masa kat rumah elok jer.Memang aku tensen sangat-sangat.

Aku call lagi Shawal,susah gila nak call.Jahanam maxis.Last dapat gak call tapi dia cakap dah nak balik.Hahahah.Aku senyum sorang-sorang masa tu.Kalau aku tahu baik aku blah awal-awal.Bila aku dah on the way,dia sms aku.Dia cakap bas dia gerak lambat lagi.Dia tanya aku kat mana?.Sekali lagi aku gelak.Aku cakap aku dah gerak.Malas aku nak pusing balik.Kepala aku ni dah berdenyu-denyut.

Mula-mula Bob tunggu aku.Aku sampai dia dah balik.Aku lak Tunggu Shawal.Tunggu punya tunggu dia dah nak gerak.Aku cabut balik.Dia lak nak tunggu aku.Hahahaha.

Aku rasa aku tau kenapa Dato' Harussani (mufti perak) cakap benda-banda gini haram.Memang macam-mcam yang haram ropenyer..

No comments: